sociale media

Wie ben ik op social media?

Hoi! In de blogpost van vandaag vertel ik jullie over hoe ik mij wil representeren op social media. Enjoy!


Iedereen heeft tegenwoordig één of meerdere social media accounts. Je kunt denken aan Snapchat, Facebook en Instagram. Op deze accounts straal je natuurlijk een bepaald beeld van jezelf uit naar de buitenwereld. Maar wat wil je eigenlijk dat onbekende of belangrijke mensen van jou zien?

LinkedIn

Laat ik beginnen met het meest professionele platform: LinkedIn. Op mijn LinkedIn wil ik mij van mijn professionele kant laten zien. Hier zet ik al mijn werkervaringen en studies op. Ik heb bijvoorbeeld ‘Studeert Communicatie aan The Hague University of Applied Sciences’ op mijn profiel staan. Ook staat er op dat ik mijn Havodiploma heb behaald in 2016. Werkgevers kunnen hier alleen professionele informatie over mij vinden en dit vind ik fijn. LinkedIn is dan een soort online CV.

Facebook

Facebook is het platform dat qua uiterlijk het meest op LinkedIn lijkt. Je hebt, net als bij LinkedIn, een profielfoto, een omslagfoto en je kunt updates plaatsen. Op Facebook ben ik daarentegen iets persoonlijker. Ik plaats leuke foto’s met vriendinnen en ‘check in’ bij plaatsen waar ik kom. Toch houd ik mijn Facebook vrij clean, aangezien ik niet wil dat mensen die mij niet goed kennen een verkeerd beeld van mij krijgen.

Instagram

Instagram is tegenwoordig, naast Facebook, een ontzettend populair platform om foto’s van jezelf te delen. Hier plaats ik vooral selfies, alleen en met vriendinnen. Ook heb ik een paar keer mijn blog gepromoot op mijn Instagram. Ik plaats vakantiefoto’s en natuurfoto’s. Op Instagram plaats ik eigenlijk alle foto’s die ik leuk vind. Ik denk er niet te veel bij na, want ik laat mezelf zien zoals ik ben en ik doe geen gekke dingen.

Snapchat

Op Snapchat verstuur ik selfies naar mensen. Ook vind ik het leuk om foto’s met vriendinnen te maken en ze in ‘Mijn Verhaal’ te zetten, zodat al mijn vrienden deze foto kunnen bekijken. Naast zelf foto’s maken, vind ik het leuk om de Verhalen van andere mensen te kijken; vrienden, maar ook celebrities. Mijn ‘snaps’ kun je alleen zien als ik vrienden met je ben op Snapchat. Mensen die ik niet ken, voeg ik niet toe op Snapchat, omdat ik niet wil dat zij mijn foto’s kunnen zien.

Twitter

Ik heb naast alle andere social media accounts ook een Twitteraccount, maar hier doe ik niet veel mee. Het enige wat je hier kunt vinden, zijn links naar mijn blog, want ik promoot mijn blog ook op Twitter! (Zie deze blogpost).

Dit zijn zo’n beetje alle social media accounts waar ik echt actief op ben. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen wat ik op mijn social media doe en wat ik leuk vind om met de buitenwereld te delen.

Kusjes, Sanne

Je kunt mij natuurlijk volgen op instagram: @sanneketting, en op twitter: @sannekettingx

Geef een reactie

