sociale media

Promoten. Hoe dan?

Hi guys! In deze blogpost ga ik jullie vertellen hoe ik mijn blog op mijn sociale mediakanalen promoot. Enjoy!


Zoals jullie weten ben ik dit blog begonnen voor school. Naast het schrijven van een blog is het ook de bedoeling om mijn blog te promoten en dat doe ik op verschillende mediaplatformen. Denk aan Instagram, Twitter, Facebook en LinkedIn.

Instagram

Een tijdje geleden heb ik mijn blog gepromoot op Instagram. Dit heb ik gedaan omdat ik op Instagram een andere publieksgroep bereik dan op andere sociale mediaplatformen. Dit is wat ik op Instagram heb geplaatst:

Op de linker foto zie je de banner van het oude thema van mijn blog. Dit vond ik leuk om op Instagram te posten, aangezien het een link legt met mijn blog, en het niet zo maar een willekeurige foto is. Op de rechter foto zie je de banner van het thema die ik als tweede gebruikt had. De volgers die ik op Instagram heb zijn over het algemeen vrij jong, mijn leeftijd of jonger. Daarom is het een heel andere publieksgroep als bijvoorbeeld LinkedIn. Dit is de reden dat ik mijn blog promoot op Instagram. Naast de foto’s, heb ik ook de link naar mijn blog in mijn biografie op Instagram staan. Dit heb ik al sinds de eerste dag dat ik mijn blog had.

33Twitter

Op Twitter heb ik vrij weinig volgers. Deze volgers zijn voor het grootste deel mensen die ik niet ken. Juist daarom promoot ik mijn blog ook op Twitter, zodat ik niet alleen mensen die ik ken bereik, maar ook mensen buiten mijn vrienden- en familiekringen. Hiernaast zie je hoe ik mijn blog op Twitter heb gepromoot.

Ik hou het hier vrij simpel. Ik gebruik wat hashtags, zodat ook mensen die mij niet volgen mijn tweet kunnen vinden, en ben helder in mijn bericht. Ik heb een link toegevoegd en zo kunnen mensen makkelijk op mijn blog terecht komen.

Facebook

Op Facebook heb ik een pagina, speciaal voor mijn blogs en vlogs, aangemaakt. Klik hier om naar deze pagina te gaan.

Met deze pagina bereik ik vrij veel mensen. screenshot_20161102-234243313

Hier zie je dat 65 mensen deze pagina leuk vinden, en ik bereik zelfs nog meer dan 65 mensen met de berichten die ik plaats op deze pagina!

LinkedIn

Als laatste heb ik mijn blog ook gepromoot op LinkedIn. Hieronder kun je zien hoe ik dat gedaan heb.DSC_0003[314].jpg

Ook hier houd ik het kort en bondig. Ik vertel waarom ik mijn blog gestart ben, wat mijn doel is en ik vraag of mijn connecties mij willen volgen. Op LinkedIn heb ik een heel andere publieksgroep als op de andere sociale mediaplatformen. Bij de andere platformen spreek ik vooral mijn familie en vrienden aan, terwijl ik op LinkedIn juist de professionals aan wil spreken.

Al met al heb ik mijn blog dus aardig veel gepromoot en heb ik mijn best gedaan zo veel mogelijk volgers te krijgen.

Ik hoop dat je de blogpost van deze week weer leuk vond en ik hoop je terug te zien in mijn volgende blogpost!

Kusjes, Sanne

Je kunt mij natuurlijk volgen op instagram: @sanneketting, en op twitter: @sannekettingx

Geef een reactie

