sociale media

Sanne’s Salads

Hey! In de blogpost van deze week ga ik jullie mijn zelf bedachte restaurant Sanne’s Salads introduceren. Enjoy!


cupcake-love


De opdracht van deze week was: Verzin een lokaal restaurant, festival of een online campagne. Laat ik nou toevallig van eten houden, dus ik koos voor een restaurant.

Wat voor restaurant is het?

Sanne’s Salads is een restaurant gericht op salades. Het bevindt zich in Gouda, makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Je kunt bij salades denken aan de standaard Caesar Salad, maar in mijn restaurant zijn er tig verschillende soorten salades.

Ik wil dat verschillende soorten mensen mijn restaurant kunnen verlaten met een voldaan gevoel. Het is geen standaard saladebar: je kunt je eigen salade samenstellen met ingrediënten die je lekker vindt, maar je kunt ook kiezen uit een van de heerlijke voorgeselecteerde salades.

Er is voor iedereen iets lekkers te vinden: voor veganisten, vegetariërs, maar ook voor mensen die van kip, rund, varken en vis houden. Daarnaast is onze keuken glutenvrij, zodat mensen met een glutenintolerantie ook lekker uit eten kunnen. Tegenwoordig zijn er veel mensen met glutenintolerantie en het is moeilijk om betaalbare restaurants te vinden met een glutenvrije keuken.

De prijs van de salades varieert tussen een simpele salade van € 6,00 en een uitgebreide salade van € 15,95. Met deze bedragen kunnen mensen met weinig geld, lekker en betaalbaar uit eten bij ons, maar ook mensen die genoeg geld hebben zijn natuurlijk van harte welkom bij ons.

Hoe pak ik het aan?

Het eerste wat ik ga doen is het belangrijkste: een website maken voor mijn restaurant. Op deze website zet ik foto’s van het restaurant en de salades, de openingstijden, contactgegevens, het adres en de menukaart. Ook kunnen mensen via de site reserveren.

Het tweede wat ik ga doen is een Facebookpagina aanmaken voor het restaurant. Hierop zet ik de menukaart, inclusief prijzen. Ook geef ik op deze Facebookpagina een korte introductie van het restaurant waarin ik uitleg dat wij een glutenvrije keuken hebben. Daarnaast vertel ik dat wij salades hebben voor zowel veganisten als mensen die vlees eten. Hiermee bereik ik online veel mensen aangezien bijna iedereen tegenwoordig op Facebook zit.

Nadat ik een Facebook-promo heb gedaan, laat ik flyers maken. Deze flyers deel ik uit met kortingscodes op de achterkant. Hiermee trek je mensen naar je restaurant, en als ze tevreden zijn komen ze zeker terug. Ook leg ik deze flyers bij kleine ondernemingen als zelfstandige winkels in de binnenstad van Gouda.

Als laatste stap maak ik een instagram- en twitteraccount aan voor mijn restaurant. Hierop plaats ik mooie foto’s van de salades. Ook zal ik hierop acties zetten; denk aan acties als: Elke vrijdag een gratis drankje bij een salade vanaf € 8,50!

Dit is natuurlijk (nog) geen echt restaurant, maar dit is wel hoe ik de onderneming zou aanpakken. Ik hoop dat je het behulpzaam vond!

Kusjes, Sanne

Je kunt mij natuurlijk volgen op instagram: @sanneketting, en op twitter: @sannekettingx

3 gedachten over “Sanne’s Salads

Geef een reactie

