Geen categorie

Mijn laptop, hij staat altijd voor me klaar

In deze blogpost vertel ik jullie welk medium het belangrijkst voor mij is; mijn laptop. Ook vertel ik jullie wat mijn dagroutine is met mijn laptop!


Ik heb eens even de betekenis van het woord medium opgezocht. Het onderwerp van deze week is namelijk: ‘Wat is een belangrijk medium voor mij?’

Een medium (Latijn: het midden), is een drager of overdrager van iets anders. Dit “iets anders” kan zowel stoffelijk als onstoffelijk zijn. (https://nl.wikipedia.org/wiki/Medium)

MIJN LAPTOPPIE

Een drager of overdrager van iets anders… Dan komen we terecht bij mijn laptop. Mijn laptop is nu iets ouder dan een maandje. Elke dag staat hij weer voor me klaar. Hij gaat mee naar school, en weer naar huis. Mee naar m’n vader en naar m’n vriend. Schoolwerk, Netflix, Facebook en Spotify. Voor alle belangrijke (online) dingen, kan ik bij mijn laptop terecht. Hij ligt zelfs naast me als ik slaap.

MIJN DAGROUTINE

Zodra ik wakker word start ik mijn laptop op. Dat is binnen een minuutje gebeurd. Dan zet ik een lekker muziekje op op Spotify. Terwijl ik muziek luister kies ik mijn outfit en doe ik mijn make-up. Als ik daar klaar mee ben gaat ‘ie weer dicht.

Als ik op school aan kom bij het eerste college gaat hij weer open. Ik maak al m’n aantekeningen op m’n laptop. Daarnaast staat (bijna) alle informatie die ik nodig heb om de colleges te volgen online. Samen met mijn laptop volg ik dus de lessen.

Als alle colleges afgelopen zijn gaat ‘ie weer in m’n rugtas en mee naar huis. Thuis doe ik ‘m weer open en doe ik wat huiswerk. Elke week heb ik genoeg opdrachten om elke middag een paar uurtjes met school bezig te zijn. Ik werk wat aan een artikel dat ik moet schrijven, ik maak een opzetje voor m’n volgende blog en ik probeer mijn vlog te editen. Als ik daar klaar mee ben leg ik hem even weg.

Na een paar uurtjes, waarin ik gegeten heb, gekletst heb met mijn gezin en tv heb gekeken, pak ik hem er weer bij om lekker te ontspannen. Ik zoek een serie of film op op Netflix, scroll wat door Facebook en ‘pin’ wat traveltips en recepten op Pinterest.

Rond een uur of 10 doe ik ‘m weer dicht om me klaar te maken voor bed. Als ik dan na een lange dag eindelijk in bed lig, kijk ik nog even op mijn social media, zowel op mijn laptop als op mijn smartphone. Ja, dat is heel slecht vlak voor je gaat slapen, ik weet het. Toch doe ik het. Hierna ga ik lekker slapen en de volgende dag gaat het precies hetzelfde!

Kusjes, Sanne

Je kunt mij natuurlijk volgen op instagram: @sanneketting, en op twitter: @sannekettingx

Geef een reactie

