Geen categorie

Me and my smartphone

In deze blogpost vertel ik jullie over smartphonegebruik. Zowel van mij als de mensen om me heen. Enjoy!


Je herkent het vast wel: je zit in de bus of op de fiets en de stress slaat toe. Waar is je telefoon gebleven? Die stress had ik dus een paar dagen geleden. Ik ben gelijk bij de eerstvolgende bushalte uitgestapt en naar huis gelopen. Daar lag ‘ie dan, op de bank. Ik ging zitten en pakte opgelucht mijn telefoon. Op dat moment besefte ik me dat ik écht niet zonder dat ding kan… Best erg eigenlijk.

VERSLAAFD

Tegenwoordig heeft (bijna) iedereen wel een smartphone. Door de komst van de smartphone is de wereld echt veranderd. Ik kan niet meer zonder mijn telefoon. En ik weet zeker dat 80% van de mensen met een smartphone ook de bus uitgestapt waren. Het is een ware verslaving. Hoe komt dat nou eigenlijk?

Ik denk dat het komt door social media en verslavende spelletjes. Denk aan Instagram en Candycrush. Ik wil minstens een keer per dag mijn instagram, snapchat en Facebook wel even checken. Ik ben persoonlijk niet zo’n gamer, maar ik begrijp dat als je eenmaal verslaafd bent, je er niet meer makkelijk afkomt.

HET BEGIN

Daarnaast willen we niks meer missen. We zijn 24/7 online. Hoe is dat nou eigenlijk begonnen?

Bij mij begon het bij mijn Samsung Galaxy Ace. Mijn iPhone 4 volgde een paar jaar later. Daarna kwam de Samsung Galaxy SIII en toen de Sony Xperia M4 Aqua (mijn huidige telefoon). De verslaving begon al bij de Samsung Galaxy Ace denk ik … Vanaf toen is mijn telefoon vastgelijmd aan mijn hand. Elke dag alles checken. Van Instagram tot Facebook en van Snapchat tot Pinterest.

TEGENWOORDIG

Je staat op en gaat weer slapen met je telefoon. Heel de dag door ben ik regelmatig bezig met mijn telefoon. Ik WhatsApp heel de dag door met iedereen en plaats regelmatig een fotootje op instagram. Het is tegenwoordig heel normaal om 24/7 online te zijn…

Kusjes, Sanne

Je kunt mij natuurlijk volgen op instagram: @sanneketting, en op twitter: @sannekettingx

bron foto: http://missevie.nl/wp-content/uploads/2012/09/599546_326763434082801_1606611729_n_large.jpg

Een gedachte over “Me and my smartphone

Geef een reactie

